Dünya'nın 3/4'ünü sular kaplamakta. Her ne kadar alışılagelmiş bir değer olsa da bence büyüklüğünün hala farkında değiliz. Yaklaşık 7 milyar insanın yaşadığı bu dünyanın yalnızca %25'inde yaşanılabiliyor. Tabi doldurulan deniz ve okyanusları, yapay adaları, kullanılan sular dolayısıyla açılan yerleri saymazsak. Anlayacağınız karada bir insan olmak ne kadar zorsa denizde bir balık olmak da o kadar zor. Tek şansları akıllarının yeteri kadar olmaması. Akılları olmadığı her ne kadar bir gerçek de olsa ben bunu doğru kabul etmek istemiyorum. Ama keşke denizde bir balık olsaydım. Elbette okyanusta da olabilir fakat belki de 3 tarafı denizlerle çevrili bir ülkede yaşadığımdan, belki okyanusun devasalığı gözümü korkuttuğundan küçük ve samimi bir denizi tercih ediyorum. Oysa okyanus görmedim, maviliğinden, uçsuz bucaksız oluşundan, kokusundan etkilenmedim değil. Ama nedendir bilmem -ve hiç böyle olacağını düşünmemiştim- daha birkaç ay önce gördüğüm Hint Okyanusu beni Akdeniz kadar heyecanlandıramadı. Yani demem o ki keşke bir denizde balık olsaydım. Denizlerin bendeki yerinin bu kadar ayrı olmasının sebeplerinden biri de kendimi en özgür hissettiğim yerin bir deniz olması. Suya girdiğim andan çıkana kadar tanıştığım balıklar, selamlaştığım mercan kayalıklar, kaçtığım deniz yılanları, beni hiç korkutmayan deniz anaları, basmamaya dikkat ettiğim deniz kestaneleri ve her ne kadar uzağa gidersem gideyim geri dönebileceğime karşı olan özgüvenim benim denize olan aşkımı katlayarak arttırsa da bu sadece bir kısmı. Deniz olmayan bir yerde nasıl yaşanır hiç bilmiyorum. Ruhum daralır, gözlerim kararır ve ben artık ben olmam diye düşünüyorum. Bu yüzden bir ülkenin denize kıyısı olmayan bir yerinde yaşama düşüncesi beni korkutuyor. Yani denizin orada, yanıbaşımda olmasından çok memnunum ama onu bir noktada gözden çıkarabilmeliyim...
Maviliğine vurulduğum denizi elbetteki bir şiirimde geçirmemem imkansızdı:
(...)Denizimdesin
Bir balık kadar özgür
Bense o denizim
Senin sorumluluğuna sahip(...)
(...)Denizimdesin
Bir balık kadar özgür
Bense o denizim
Senin sorumluluğuna sahip(...)
Yorumlar
Yorum Gönder